Olasılıksız / Adam Fawer

Şubat 17, 2016



Herkese Merhaba!


Sanırım hayatımda zorlanarak okuduğum kitaplardan biri. Kitabın ilk 120-130 sayfasına kadar pek bir şey anlamıyorsunuz. Olayların birbirine nasıl bağlanacağını merak ediyorsunuz ama nedense bir türlü kitaba bağlanamıyorsunuz. Hatta kitaba başlayıp da adamı poker masasından kaldıramayanlar varmış. -Ne demek istediğimi anlayacaksınız.- Ama ben direndim ve okuduğuma kesinlikle pişman değilim. Sizi temin ederim okuduğunuza pişman olmayacaksınız. İlk başlar sürükleyici olmasa da sonradan kitap sizi kendine bağlıyor ve kopamıyorsunuz.



Kitabı okurken zorlandığım başka şey ise içerdiği bilgilerdi. Yazar olayları fizik ve felsefi yorumlarla öylesine güzel aktarmış ki okurken anlamak için kendinizi biraz zorlamanız gerekebilir. Hatta ben kitabı okurken keşke fizik derslerini azıcık daha dinleseydim, demedim değil. Yanlış hatırlamıyorsam kitapta geçen bilgilerin geneli on ikinci sınıf fizik dersi konuları olması gerek. Kitapta anlatılan karakterlerin birbirine bağlanması olsun, Fawer'ın okuyucuya aktardığı bilgiler olsun, kitabın sonu olsun her şeyiyle okunmaya değerdi. Özellikle sonu sürpriz bir şekilde bitiyor. Kitapta zaten beni en çok etkileyen şeyde sonu olmuştu. Çünkü sonunun bu şekilde biteceğini asla tahmin etmemiştim. Bu yüzden okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Daha önceden okumadığım içinde kendimi tokatlamak istemedim değil. Neyse efenim umarım spoiler vermeden aktara bilmişimdir. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere çokça öpüldünüz :*


melle. rêveur

You Might Also Like

0 yorum

Facebook

Flickr Images

Subscribe