Léon: Sevginin Gücü

Eylül 19, 2016



Herkese Merhaba!

Aslında bu yazıyı çok önceden yazmayı planlamıştım ancak kısmet bugüneymiş. Film yorumu yazma önerisi bir okurum tarafından gelmişti ve ilk başta benden bu filmi yorumlamamı istemişti. Ancak ne yazık ki bazı sebeplerden ötürü bu yazıyı hep erteledim ve sonunda yazıyorum.. Filmin orjinal adı "Léon: The Professional" ancak elbetteki türkçeye daha farklı bir şekilde "Léon: Sevginin Gücü" olarak çevrildi. Aslında ben filmi parça parça ve farklı zaman dilimlerinde izledim. Elbetteki film zihnimde bir bütün olarak birleşse de, doğal olarak en sevdiğim sahneler daha ön planda (bkz. Léon'un iş başında olduğu sahneler). Dürüst olmak gerekirse ben Natalie Portman'a hayranım ama bu filmde canladırdığı karakteri çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Genel olarak filmi izleyen herkeste bi' Mathilda sevdası olsa da ben Léon sevdalıları kısmında bulunuyorum.

Filmden bahsedecek olursam ana karakterler Mathilda ve Léon. Tetikçi olan Léon aynı binada oturduğu Mathilda ile hayatlarının garip bir şekilde birleşmesini konu alıyor. Matilda on iki yaşları civarında küçük bir kız ve ailesinin intikamını almak istiyor. Aslında ailesinden nefret eden Mathilda küçük kardeşinin intikamını almak istiyor demek daha doğru olur. Léon profesyonel bir tetikçi ve kurallarının dışına asla çıkmaz. Ancak bazı istisnalarda bulunacak ve ne yazık ki ağır bir bedel ödeyecek. Mathilda ise benim gözümde ailesi yüzünden problemli bir kız çocuğu ve Léon'a beslediği aşk ise biraz saplantılı.. İzlerken bazı bölümlerde Mathilda'yı boğmak istemedim değil. Hatta ilk başlarda pek sevmedim ama daha sonra sevdim. Sanırım Léon dan ötürü. Léon, en iyi tetikçilerden olmasına rağmen izlerken anladığım kadarıyla zihnen çocuk gibi ve bazı konularda oldukça saf. Hangi konularda olduğunu söylemeyeceğim, izleyip kendiniz görün ki spoiler vermek istemediğim pek bir şey yazamadım ve bazı spoilerlar vermişte olabilirim.. Filmin sonunda çok duygulanacak hatta belki de kızacağınızı düşünüyorum. Çünkü ben izlerken tam olarak bunları hissettim. Aksiyon ve dram karışımı olan bu filmi izlemenizi tavsiye ederim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere efenim, esen kalın..

melle. rêveur

You Might Also Like

0 yorum

Facebook

Flickr Images

Subscribe